Alfa i Omega

Alfa i Omega to stosunkowo młoda agencja badawcza, specjalizująca się przede wszystkim w świadczenie usług bazodanowych dla przemysłu medycznego. W naszej ofercie m.in.:

  • Badania ankietowe
  • Badania telefoniczne
  • Badania statystyczne
  • Badania fokusowe
  • Obliczenia statystyczne
  • Opracowania statystyczne
  • Badania rynku
  • Badania opinii
Alfa-Omega

Jak zrobić ankietę online?

Ankiety online to narzędzie wykorzystywane przez małe i duże firmy, pozwala im bowiem lepiej poznać klientów oraz dopasować do nich ofertę. Na rynku są dostępne nowoczesne platformy, dzięki którym zrobienie ankiety online jest szybkie i intuicyjne, a odpowiedzi na nie można uzyskać w zaledwie dobę. Jak wygląda ich tworzenie i o czym należy pamiętać, aby móc uzyskać miarodajne rezultaty?

 

Wstęp do tworzenia ankiety online

 

Zrobienie ankiety online to dzięki platformie Badanie Online szybkie zadanie, które można wykonać z domu lub biura. Pierwszym etapem procesu jest oczywiście określenie celu, dla którego ma ona powstać. Trzeba więc przede wszystkim odpowiedzieć na następujące pytania:

 

  • jakich informacji szukamy,
  • w jakim celu będziemy je wykorzystywać,
  • kto weźmie udział w badaniu (grupa docelowa).

 

Im lepiej określone zostaną potrzeby, tym stworzenie ankiety online będzie prostsze, a uzyskane wyniki rzeczywiście okażą się miarodajne.

 

Tworzenie kwestionariusza

 

Po określeniu celu w jakim tworzona będzie ankieta online, czas na przygotowanie kwestionariusza. W przypadku korzystania z platformy Badanie Opinii, użytkownicy mają dostęp aż do 20 rodzajów pytań, w tym tworzenia pytań jednokrotnego oraz wielokrotnego wyboru.

 

Dobranie właściwej próby

 

Kluczem do uzyskania wiarygodnych wyników dzięki ankiecie online jest skierowanie jej do odpowiedniej grupy odbiorców, czyli potencjalnych klientów firmy. Ważne jest więc, aby przed przystąpieniem do przygotowywania ankiety online określić, kto jest modelowym nabywcą produktów przedsiębiorstwa. W przypadku platformy Badanie Opinii jej panel respondentów tworzy ponad 100 tys. osób, dlatego tworzący ankietę online ma pewność, że będzie mógł skierować ją do swojej grupy docelowej.

 

Cechy, ze względu na które można różnicować odbiorców ankiety online to m.in.:

 

  • dane demograficzne – np. wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania,
  • sytuacja rodzinna – np. stan cywilny oraz liczba osób w gospodarstwie domowym,
  • sytuacja zawodowa – np. posiadane wykształcenie oraz praca,
  • zwyczaje dotyczące zakupów – np. częstotliwość odwiedzania galerii handlowych,
  • styl życia – np. zainteresowanie konkretnymi dziedzinami sportu,
  • używane na co dzień urządzenia – np. posiadanie laptopa czy korzystanie z określonej sieci komórkowej.

 

Sprawdzanie poprawności ankiety online

 

Tworząc ankietę online nie trzeba obawiać się, że zostanie ona wykonana błędnie i nie przyniesie oczekiwanych wyników. Klienci korzystający z platformy Badanie Online mają możliwość przesłania ankiety do weryfikacji, dzięki czemu zostaną naprawione błędy, zanim ankieta online zostanie przekazana respondentom.

 

Analiza wyników ankiety online

 

Efektem poprzednich etapów jest szereg wyników ankiety online, które przekazywane są w formie łatwych do interpretacji tabel oraz wykresów. Klient ma też do wyboru inne sposoby w jaki zostaną one zaprezentowane, w zależności od swoich potrzeb.

 

Jak widać przygotowanie ankiety online to proces intuicyjny, który nie powinien sprawić problemu nawet nowicjuszom. Dodatkowo nad całym procesem w przypadku platformy Badanie Opinii czuwają specjaliści, jeśli więc twórcy potrzeba będzie dodatkowa pomoc, będzie mógł z niej skorzystać.