Alfa i Omega

Alfa i Omega to stosunkowo młoda agencja badawcza, specjalizująca się przede wszystkim w świadczenie usług bazodanowych dla przemysłu medycznego. W naszej ofercie m.in.:

  • Badania ankietowe
  • Badania telefoniczne
  • Badania statystyczne
  • Badania fokusowe
  • Obliczenia statystyczne
  • Opracowania statystyczne
  • Badania rynku
  • Badania opinii
Alfa-Omega

Jak wykorzystać ankiety do budowania tożsamości marki?

Znalezienie tożsamości marki może być zadaniem w tworzeniu strategii lojalności marki, utrzymania klienta, generowania leadów, a nawet bycia w stanie polepszyć sytuację w odniesieniu do konkurencji tylko dzięki byciu firmą z lepszą tożsamością marki. Poprzez zrozumienie klienta i wykorzystanie jego spostrzeżeń za pomocą ankiety, możesz zbudować tożsamość marki, którą Twoi klienci będą cenić.

Czym jest tożsamość marki?

Tożsamość marki jest tym, co Twoi klienci myślą o Twojej marce. Nawet jeśli jesteś marką, która nie sprzedaje niczego klientom, a jedynie innym firmom, wciąż możesz stworzyć tożsamość marki, której będzie zazdrościć Ci konkurencja. Bez względu na to, co sprzedajesz i komu sprzedajesz, konieczne jest, abyś miał tożsamość marki, którą warto naśladować. Tożsamość Twojej marki jest odzwierciedleniem Twojego biznesu. Jeśli nie masz tożsamości marki, Twoi potencjalni klienci mogą nie wiedzieć, kim jesteś, co oznacza, że nie będą brały pod uwagę Twojego przedsiębiorstwa, jeśli miały kupić produkt, który sprzedajesz. Pójdą do Twojego konkurenta, który ma lepszą tożsamość marki.

Dlaczego potrzebujesz tożsamości marki?

Reputacja i osobowość marki są tym, co sprawia, że klient wybiera ją zamiast innej firmy. Nawet coś tak ważnego, jak budżet nie musi być największym czynnikiem decydującym o skłonności klienta do podjęcia decyzji o zakupie. Częściej wybierana jest firma, która ma większą wartość marki. Koncentrując się na tożsamości swojej marki wraz ze strategią, możesz wyróżnić się na tle konkurencji i stworzyć społeczność klientów, którzy staną się zwolennikami marki. Praca nad tożsamością marki może być wykonana najlepiej, gdy skorzystasz z pomocy swoich klientów. To właśnie tutaj może pomóc Ci zadawanie pytań klientom w formie ankiety. Zadawanie pytań klientom jest cenne, ponieważ gdy wiesz, jakie mają odczucia w stosunku do marki, zdobywasz wiele informacji zwrotnych o  swoich wysiłkach marketingowych, treści, brandingu, wartości dodanej i innych aspektach. Znalezienie tożsamości marki może być pojedynczym ćwiczeniem w tworzeniu strategii dla lojalności marki, utrzymania klientów i generowania leadów.

Zrozumienie klienta

Jeśli nie masz profilu klienta dla swojego produktu, bądź też usługi bardzo ciężko będzie zdefiniować Ci grupę docelową. Tożsamość Twojej marki dotyczy także zrozumienia osoby klienta. Czego oczekują od Ciebie Twoi klienci? Czy masz w swojej ofercie tańsze produkty oraz usługi niż Twoja konkurencja? Czy pracują z Tobą z powodu liczby funkcji, które oferujesz? Czy z powodu różnych poziomów cenowych? Zrozum ich motywacje stojące za współpracą z Tobą, a wkrótce będziesz w stanie sformułować tożsamość marki. Najłatwiej zdobyć informacje na temat klientów poprzez przeprowadzenie ankiety.

Osobowość Twojej marki

Czy Twoi klienci uważają Cię za nijaką markę? Czy jesteś zabawną marką? Czy jesteś odważną marką? Skuteczne marki mają silną osobowość, która jest odzwierciedleniem nadziei i aspiracji ich klientów. Znalezienie swojego głosu jest trudne, ale zidentyfikowanie archetypu marki, do którego należysz, pomoże Ci natychmiastowo nawiązać kontakt z odbiorcami.

Jak widzisz, budowanie tożsamości marki jest niezwykle istotnym procesem dla każdego przedsiębiorstwa. Poprzez ankiety możesz zapytać swoich klientów, o to jak postrzegają Twoją markę oraz jakich produktów oczekują.